2010. április 25., vasárnap

Tavasztündér / Spring Fairy

Az én pici lánykám négy éves szülinapjára elhatároztam, hogy egy tündérjelmezt, méghozzá tavasztündér-jelmezt varrok, mert nagyon szereti ha beöltözhet valaminek. Igaz, eddig hol lovagi páncélzatban, karddal, pajzzsal a kezében közlekedett a lakásban, hol űrhajósnak öltözve (a farsangi űrhajós jelmez azóta is mindennapi használatban van), de gondoltam hátha sikerül belopni az életébe valami "lányosat". Innen jött a Tavasztündér ötlet.
Valahányszor a gyerekeknek készítek valamit, főleg ha ruhát, a tervezgetéskor mindig megakaszt a kérdés: az én ízlésemnek valót varrjak, vagy az ő ízlésükéhez igazítsam. Az előbbi esetben esetleg büszkélkedhetek a "dizájnnal", a színekkel, és hogy "terelgetem az ízlésüket", viszont nekik nem annyira tetszik az egész (vagy egyáltalán...) a utóbbit ha választom... huhhh, minden rózsaszín, szívecskés és csillogó. Na jó, most kicsit túloztam, de nagyjából ez a helyzet....Kíváncsi lennék, másnál hogy van ez??? Várjam ki, míg elmúlik a dolog?
Most is ez történt. Elkezdtem tervezgetni a tündérruhát - és nagyon meg voltam elégedve magammal :o)) - aztán eszembe jutott, hogy nem a Szentivánéji álom tündéreit öltöztetem fel, hanem az én négyéves lánykámat :o).
Így hát ilyen anyagokat választottam:


és ezeket horgoltam hozzá:.


és megszületett egy virág-szoknya:

(hátul egy tépőzár fogja össze a pöttyös pántot, hogy könnyű legyen felvenni, egyébként pedig kifordítom-befordítom... kétféleképpen hordható: pöttyösen vagy virágosan.) Tánc közben ide-oda röpködnek a szirmok :o)
És a "kiegészítők":


fejpánt, lánc és karkötő.
A virágminta leírása innen van
A levél így készült: 
7lsz
Lsz egyik oldala mentén dolgozunk, 1 erp a 4. lsz.-be, 1 erp a következő lsz.-be, 1 erfp a következő lsz.-be, 3 kp az utolsó lsz.-be, a lsz. másik oldala mentén dolgozzunk, 1 erfp a köv. lsz.-be, 1 erp a köv. lsz.-be, [1 erp, 3lsz, hp] ugyanabba a lsz.-be, mint a kör első erp-ja. 
A láncnál nem horgoltam külön levelektet, hanem menet közben, minden 20. láncszem után visszafordultam, horgoltam egy levelet, és újra jöttek a láncszemek, így:
 (utólag az enyémnél egy sokkal jobb módszert találtam, láncszemek helyett rövidpálcás lánc Zsupszinál. Legközelebb azt hiszem én is inkább úgy csinálom.)

A "tündér-szett"-et tegnap kapta meg tündér tulajdonosa, és nagyon örült neki. :)))



Legyen szép napod!


7 megjegyzés:

  1. Hú, de szép lett. Igazi tavaszi. A horgolt cuccok nagyon feldobják.

    VálaszTörlés
  2. Tényleg csodaszép lett ez a kis jelmez, nagyon kedves és vidám! És nem csupa rózsaszín. Legközelebb jó lenne látni benne a boldog tulajdonost is!

    VálaszTörlés
  3. Meggyönyörködtem ám a szépségedet már tegnap is,de Hannus nem hagyta hogy hozzászóljak.Nagyon szép!!Olyan vidámak a szinei.
    Az én nagy lányom is odavan a rózsaszinért.Én nem annyira.De ha varrok neki nyilván azt szeretném,hogy örüljön neki,hogy hordja.Ezért próbálom úgy csinálni,hogy még nekem is öröm legyen elkésziteni,és neki is tetszen.Meg azzal szoktam vigasztalni magam,hogy ez a királylányos korszak még mindig nagyságrendekkel jobb mint a majd eljövendő öltözködési korszakok.Akár a feneke lesz majd kinn a szoknyából,akár teljesen besötétedik a ruhatára...

    VálaszTörlés
  4. Mesi, fantasztikus ez a tavasztündér cucc! Úgy, ahogy van! :)
    Az anyagokat hol vetted? Kíváncsiskodhatok?

    VálaszTörlés
  5. Piszke anyóca: köszönöm. Persze, az Erzsébet krt 34-ben van egy lakástextil bolt, ott nagyon sok vászon anyagot kapni. remélem találsz valami szépet.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Mesi! A levél leírásánál meg tunád mondani hogy az erfp mit jelent? Köszönöm szépen. Egyébként gratulálok, nagyon szép lett, mint a tulajdonosa:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így készül az erfp (egyráhajtásos félpáca, vagy félpálca):
      http://gombolyag.blog.hu/2008/11/15/felpalca_hamispalca
      http://m.cdn.blog.hu/go/gombolyda/file/horgolas_kezdoknek[1].pdf
      Sok sikert!

      Törlés

Related Posts with Thumbnails