2010. február 16., kedd

Jelmez / Fancy dress

 
Idén mindkét gyerek űrhajós volt a farsangon, úgyhogy készült szkafander (egy régi lepedőből), sisak, meg egy izé a hátukra: pontosan nem tudom mit hordanak az űrhajósok a hátukon. Oxigénpalackot? Hát mi készítettünk egy olyan hátizsákfélét és mindent rátettünk, ami eszünkbe jutott, gomb, rajz, telefonzsinór. A sisak pedig papírmaséból készült lufi alapra.Először féltem tőle, de végül nem volt nehéz megcsinálni. Sajna időhiány miatt nem tettem elég réteget egymásra, kb. hatot, így kemény lett a sisak, de szerintem kellett volna vagy tíz réteg ahhoz, hogy igazán kemény legyen. Viszont nagyon jó receptet találtam hozzá:

Papírmasé:
1/2 pohár liszt
4 pohár víz
3 evőkanál cukor
Két pohár hideg vízben el kell keverni a lisztet. A másik két pohár vizet felforralni, majd bele a lisztes víz. Ha ez is felforrt, még bele kell tenni a cukrot és hagyni kihűlni.
Ez hatalmas adag, de pár napig, tapasztalatom szerint, eltartható. 
Egy újságot csíkokra téptem és belemártottam ebbe a ragasztóba majd a felesleget lehúztam (az ujjammal vagy egy villa fogai közt) a papírról és rásimítottam a lufira. 
Egy nap egy réteg száradt meg, úgyhogy kissé időigényes a dolog.

This year both children  wanted to be astronauts so I made two suits, helmets and a Something to wear on the back. I don't really know what astronauts wear on their back so I made a paper box with buttons and a telephone cable on it. To prepare the helmet I use paper mashe. It wasn't as complicated as I thought it would. But it took several days to get all the layers dried.
This is how paper mashe was made:
I boiled 2 cups of water. 
I mixed 0.5 cup of flour with 2 cups of cold water. Mixed cold and hot water (and flour in it) and got it to boil again. Then added 3 spoons of sugar.




A félkész sisak.
An Almost Finished Helmet




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails