Téli erdő patchwork takaró (leírással) - újrahasznosítás



Megint összegyűlt sok régi ing. Az anyaguk, színük, mintájuk szép, de valamiért már használaton kívül kerültek. Csak gyűjtögettem-gyüjtögettem őket: sosincs szívem kidobni a szép textileket. 
Közben már régóta szemeztem ezzel a fenyőfás blokkal. Mikor elkezdtem, még tél volt, az ingek színe a havas erdőt idézte...ez lett belőle.

A hátát egy világoskék polár takaró adta (szintén a szekrény aljából került elő). A hossza kicsit rövidnek bizonyult, ezért megtoldottam egy kis sötétkék polárral. Közbélést nem tettem bele, mert így is elég vastag és finom puha.



Az előkészületek:
Első lépés: végy sok-sok régi inget:


Második lépés: Vágd fel őket és vasald ki:


Sokadik lépés: ötletelés, variálás, lelkesedés, csüggedés, rátalálás:




Hogyan készültek a blokkok?

Ezzel a módszerrel egyszerre két blokkot  varrunk.
Anyagszükséglet: 
2 db 16cm x 20cm-es anyag (ebből kb 2db 16 cm x 13.5/14 cm-es blokk lesz)
2 db 5 cm x 3 cm-es anyag a fatörzsnek


A két nagyobb darabot helyezzük egymásra és a rövidebb oldalon vágjunk le egy 5 cm-es csíkot mindkettőből.

A megmaradt nagyobb darabokat a képen látható módon vágjuk háromfelé.



A végeredmény:

Az összevarrás lépései:
(Minden varrás után vasaljuk szét a darabokat.)

A "lecsípett végű" darabra illesszük a háromszöget úgy, hogy a "lecsípett végre feküdjön a háromszög felső hegye:



Varrjuk végig a háromszög oldala mentén:


Hajtsuk szét és vasaljuk le:




A háromszög másik oldalához illesztve tegyük a háromszögre a harmadik darab anyagot:


És varrjuk végig a háromszög oldalával illeszkedő oldalon.


Hajtsuk szét és vasaljuk le:


A felesleges részeket vágjuk le:



A korábban levágott csíkokat ketté vágjuk középen, és a két rész közé varrjuk a fatörzsnek szánt anyagot. Majd ezeket is vasaljuk szét.



A fára a képen látható módon felvarrjuk a törzset.





A kilógó részeket vasalás után vágjuk le.


És készen vannak:









Megjegyzések