Három hímzett kisegér. Hogyan másoljunk át mintát papírról textilre?

A gyerekeim sokat rajzolnak - rajzoltak. A legnagyobb már nem, de a többieknél még mindig kedvelt időtöltés. A legkisebb ilyenkor még kéri, hogy én is üljek mellé, rajzoljunk együtt - és őszintén szólva ez egyáltalán nincs ellenemre. Egy ilyen együttrajzolás alkalmával születtek meg ezek a táncoslábú egerek. 

 

Amikor elkészült, úgy éreztem, kedvem lenne valamit kezdeni vele. Így lett belőle hímzés-minta. Nálunk már mindenki nagy hozzá, de remélem majd örömet szerzek vele a család valamelyik apróságának. 


A mintát átrajzoltam, kinyomtattam és az "ablakos" módszerrel rajzoltam át egy darab vászonra:

Először felragasztom a rajzot az ablakra. Erre ráragasztom a vásznat, majd vízben oldódó filctollal átrajzolom a mintát. 


Különböző színkombinációkkal próbálkoztam, míg megszületett a végső verzió.
Először, bevallom, féltem szürke fonalat használni az egerekhez, valami lányosabb színnel kezdtem, hogy ne legyen "szürke egér", de nem kaptak elég hangsúlyt, eltűntek a szoknyák között. Végül hát maradt a szürke. 

(A letölthető minta a következő blogbejegyzésben lesz megtalálható. )











 

Megjegyzések