2010. február 1., hétfő

Patchwork blanket / takaró

A férjemnek volt néhány inge, amik nagyon a szívemhez nőttek. Még megismerkedésünkkor hordta őket, és ha rájuk néztem, szép emlékek jutottak az eszembe. De hát persze már réges-régen tönkrementek, és csak én őrizgettem őket a szekrényem aljában. Kidobni sajnáltam őket, így hát várták jobb sorsukat. Aztán, míg óriási pocakkal csemetéimnek varrtam a három falvédőt (lásd itt és itt) megszületett az ötlet: patchwork takaró lesz belőlük a férjemnek. Jó érzés volt, hogy a nehézségek ellenére is (mert két kisember mellett egy harmadikat várni hát bizony tartogat nehézségeket) tudok adni mindegyiküknek valamit.
Meglepetésnek szántam a takarót, (én őrült) és a baba születésekor akartam átadni. A baba nyáron született, a takaróból meg persze karácsonyi ajándék lett, nyolc hónap titkos varrogatás után.

My husband had some shirts that I liked sooo much. He used to wear them at the time when we first met and were getting to know each other. Sweet memories... However, after a time they were too shabby to wear but too dear to throw them away. So I kept them at the back of my gardrobe for years. What should I do with them? I decided to reuse them: they turned into a patchwork blanket.
The whole idea got shape in my mind while I was sewing for my children (babyquilt and others) and I planned to have it finished before the birth of the baby. To give him as a kind of "birth present". I loved the idea that at the time of difficulties (because being pregnant with two other kids certainly has difficulties) I can give each of them something.
Of course it was a lunatic idea:
a huge blanket plus two kids at home plus one to be born soon plus other sewing projects plus sweltering hot in summer...
It was no surprise that finally it became a Christmas present. It took me eight months (aaah) to sew it because I worked  in secret.

De végül kész lett, és nagyon szeretjük. Olyan jó minden nap rápillantanom. Olyan jó, hogy van egy darabka múlt, ami új életre kelt.
And we love it so much. I love to glimpse it every day. I love to have a little piece of past conserved.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails